Sunteți aici: » Cine suntem » Clusterul Green Energy » Scop, misiune, valori

Scop, misiune, valori

Misiunea clusterului este de a conecta antreprenorii din domeniul biomasei/bioenergie, organizațiile de cercetare, universitățile și administrația publică pentru a consolida cooperarea, a stimula inovarea, a răspândi cunoștințele în domeniul biomasei, cea mai importantă sursă de energie regenerabilă din România.
Scopul este de a defini soluții inovatoare și de a sincroniza producția și utilizarea biomasei prin dezvoltarea lanțului valoric al biomasei și prin consolidarea cooperării între membrii clusterului.

 

Valorile după care ne ghidăm, și care sunt în concordanță cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă:
Sustenabilitate:: Energie curată :: Cooperare :: Inovare :: Dezvoltare de afaceri eco :: Echitate socială :: Dezvoltare economică locală :: Protecția mediului :: Independență energetică


 

Obiectivele clusterului

Întărirea entității de management al clusterului

  • Asigurați finanțarea organizației de management
  • Dezvoltarea competențelor și învățarea continuă a personalului
  • Organizare adecvată cadru / lucru / sarcină a managementului clusterului
  • Facilitarea îmbunătățită a clusterului (comunicare, rețea internă

Stimularea inovării și a soluțiilor inovatoare în domeniul biomasei

  • Intensificarea cooperării între întreprinderi și CDI (universități și alți furnizori de CDI)
  • Facilitarea cooperării
  • Achiziționarea de finanțare de la terți pentru proiecte de cercetare și dezvoltare
  • Dezvoltare tehnologică colaborativă, transfer de tehnologie

Dezvoltarea afacerilor de-a lungul lanțului valoric al biomasei

  • Sprijin pentru întreprinderi pentru a explora oportunități de afaceri
  • Consiliere și coaching pentru întreprinderi pentru a-și crește productivitatea
  • Consolidarea cooperării și relațiilor comerciale între întreprinderi
  • Atragerea de noi afaceri (lipsă) din cluster (sau generarea de noi start-up-uri pentru a satisface noile cerințe ale pieței)

Dezvoltarea resurselor umane

  • Pregătire specifică legată de dezvoltarea clusterului pentru participanții la cluster (cu accent pe clustering / beneficiile clusterului)
  • Stabilirea de cursuri de formare profesională, cursuri de studii, programe de învățământ

Îmbunătățirea vizibilității clusterului

  • Politica de marketing comună, marca
  • Comunicare externă îmbunătățită
  • Lobby pentru a reprezenta interesele participanților la cluster și pentru a contribui la politicile relevante

Internaționalizare

  • Intensificarea contactelor internaționale și cooperarea cu parteneri sau clustere străine
  • Inițiere și parteneriat în proiecte internaționale de inovare (transfer de cunoștințe, schimb de bune practici)
  • Crearea de rețele și reprezentarea clusterului în străinătate